איברקארגיל-טה אנאו יום שישי 25.11.16

התעוררנו לבוקר גשום ותוך שעה השמים התבהרו והטמפרטורה עלתה.

יצאנו לבלאף  הנמצאת 27 ק"מ מדרום לאיברקארגיל. ומשמשת נמל לעיר הגדולה.

הגענו לסטרלינג פוינט שם נמצא עמוד עם שלטים שבהם מצוינים המרחקים והכיוונים אל ערים גדולות ברחבי העולם לדוגמא: ניו-יורק 15008 ק"מ, לונדון 18958 ק"מ.

Picture29.png

Picture30.png

picture31

בסטרלינג פוינט נמצא גם פסל ענק העשוי משרשרות ברזל המיצג את האגדה על פיית האי הדרומי כולו הוא סירת קאנו של האל מאואי והאי סטיוארט הוא העוגן שלה. השרשרת נעלמת לתוך הים ופסל תאום של השרשרת עולה מן המים אל חופי האי סטיוארט.

picture32

למרות שבלאף אינה הנקודה הדרומית ביותר באי הדרומי אלא סלופ פוינט שבקטילנז שעברנו בסמוך אליה ביום קודם. הנסיעה מכף ריינגה שהינה הנקודה הצפונית ביותר באי הצפוני, לבלאף נחשב למסע מקצה לקצה של ניו-זילנד. כיוון שהכביש המהיר הראשי של המדינה SH1  מסתיים בסטרלינג פוינט מדרום לבלאף ואכן נדמה שזה קצה המדינה.

עלינו לגבעת בלאף להשקיף ממנה על האי סטיוארט ועל העיר בלאף.

picture33

picture34

בשל הגשם היתה דליפת מים מפתח האורוור שבגג הקראון. הפנו אותנו לבית מלאכה לתיקון ובנית קראוונים. בעל המקום דיווד שהינו קיווי- כינוי כבוד לאדם שנולד בניו-זילנד. דיווד מעולם לא עזב את ניו-זילנד.

בבית המלאכה נמצאים מספר קראוונים בשלבים שונים של בניה. דיווד סיפר שהניו זילנדים אוהבים לשמר קראוונים ישנים וינטאג'. הוא עוסק בשיפוץ קראווני וינטאג' הנמצאים בשלבים שונים של בניה. הקיווי המליץ לנסוע לטה-אנאו דרך כביש 99.

לפני שיצאנו לכיוון טה אנאו ערכנו ביקרו קצר באינברקארגיל (Invercargill). העיר שטוחה עם רחובות נטולי עצים. מרכז העיר הינו מידרחוב שבו חנויות אופנה, יהלומים, ציוד ספורט. Picture35.png

Picture37.png

ברחובות המרכזים של העיר, בנינים הבנויים בסגנון ניו-גוטי.

picture38

picture39

picture40

עלינו על כביש 99. בתחילתו אזור מישורי ירוק ומשני צידי הכביש צמחי אחי רותם צהובים. שדות מרעה בהם כבשים ועוד כבשים וגם פרות ואלפקות.

picture41

picture42

picture43

picture44

picture45

picture46

בשלב מסויים הכביש עובר בצמוד לחוף הים. עצרנו לתצפית.

picture47

picture48

המשכנו והדרך החלה לעלות במעלה ההר לכיוון מאנאפורי. תוואי הנוף השתנו לאזור מיוער.

picture49

Picture50.png

עם ערב הגענו לטה אנאו Te Anau עיירה קטנה היושבת על שפת אגם בשם זהה Lake Te Anau. נמצאת בלב הפיורדלנד Fiordland שהוא הפארק הלאומי הגדול בניו זילנד המשתרע על פני שטח של יותר מ-12 מיליון דונם, כשליש משטח מדינת ישראל!

ערכנו סיור במרכז העירה שהינו כביש ורבע הכולל שני סופרמרקטים, שני בנקים, מרכז מידע שתי תחנות דלק מספר חנויות ביגוד ספורט ומזכרות ומספר מסעדות ובתי קפה.

רכשנו ליום המחרת כרטיסים לשיט במילפרד סאונד. התמקמנו בקמפינג טופ 10 בעיירה.

כתיבת תגובה